Romfast vine in intampinarea clientilor sai cu suport tehnic si ugrade de aplicatii, pentru a:
1) asigura utilizarea eficienta si completa,
2) a corecta eventualele erori generate de diverse cauze,
3) a repara eventualele defectiuni ale bazelor de date, in masura in care este posibil, ale structurii de fisiere proprii aplicatiilor afectate sau distruse de virusi sau de interventia accidentala a utilizatorilor.
Alte servicii importante sunt:
4) actualizarea legislativa si
5) optimizarea programelor.
Evolutia permanenta a economiei si modificarile legislative genereaza necesitatea optimizarii si actualizarii continue a aplicatiilor informatice create de noi, astfel incat acestea sa se mentina la standardele cerute de clientii nostri. In acest sens Romfast dezvolta in mod sustinut aplicatiile ROA, aceasta activitate fiind concretizata prin numeroasele upgrade-uri realizate.
Metoda de acordare a suportului tehnic:
Modul de furnizare.
Modul de furnizare a suportului tehnic se stabileste in functie de calea optima de realizare si de problema concreta ce trebuie solutionata.
Suportul tehnic se realizeaza prin mai multe cai, respectiv prin telefon, fax, e-mail, conectare securizata, interventie la sediul Romfast sau interventie la sediul Clientului.
Cea mai eficienta metoda de executare a lucrarilor de suport tehnic este urmatoarea:
- Mentenanta si actualizarea schemelor ROA in baza de date Oracle se realizeaza prin conectare securizata la distanta pe serverul Beneficiarului, prin aplicarea scripturilor de actualizare, dupa caz. Schemele ROA cuprind atat date cat si o mare parte din logica aplicatiilor.
- Actualizarea aplicatiilor ROA in concordanta cu structura bazei de date se realizeaza prin punerea la dispozitie a aplicatiilor compactate pe un server de ftp al Beneficiarului, locatie din care aplicatiile sunt descarcate automat in toate calculatoarele din care se acceseaza sistemul ROA. Sistemul de actualizare a aplicatiilor la punctele de operare este rapid, eficient si transparent.
Metode de comunicare.
A. Romfast comunica Beneficiarului, periodic, lista lucrarilor efectuate. Aceste informatii sunt cuprinse in urmatoarele tipuri de comunicari si rapoarte:
- Buletinul informativ (lunar) – contine lista modificarilor in aplicatiile ROA: actualizari legislative, optimizari si dezvoltari suplimentare; sunt detaliate si instructiuni de utilizare pentru functiunile modificate sau nou-introduse.
- Lucrari speciale (lunar) – contine lista lucrarilor de modificare, actualizare sau dezvoltare a aplicatiilor special create pentru Beneficiar, lista altor lucrari efectuate special pentru Beneficiar.
- Lista actualizarilor (lunar) – cuprinde lista actualizarilor de aplicatii (sunt mentionate datele actualizarilor precum si versiunile de programe livrate).
- Buletine speciale (cu frecventa neregulata) – sunt transmise oridecateori apare necesitatea comunicarii asupra unor modificari fie legislative fie de functionare a programelor, cu caracter urgent si/sau important.
- Raspunsuri scrise la sesizari – se transmit dupa caz in situatia necesitatii detalierii metodelor de functionare a programelor ca urmare a unor sesizari sau in situatia in care Romfast alege sa nu dea curs rezolvarii unei/unor sesizari de la Beneficiar.
B. Beneficiarul comunica echipei Romfast, oridecateori este necesar:
- Sesizari de functionare considerata eronata sau defectuasa a sistemului ROA.
- Cereri de modificaresau dezvoltare a unor functiuni a programelor.
- Sesizari de modificare legislativa, considerate necesare si netratate in programele ROA, neconstatate de Romfast.
- Sugestii de optimizare a programelor.
Documentele de adresare a acestor comunicari se numesc sesizari si au un format standard ce contine principalele date necesare intelegerii problemelor.
Mesajele de eroare aparute in sistem in procesele de operare se pot transmite automat catre Romfast, pentru a fi studiate si rezolvate.
Beneficiarul poate crea si gestiona sesizarile prin intermediul programului ROA Suport Tehnic, ce se instaleaza odata cu celelalte aplicatii ROA.
Metoda de transmisie a sesizarilor este in principal prin fax. Aditional se pot trimite documente electronice cu referire la o anumita sesizare.
Romfast inregistreaza toate sesizarile intr-un program special cu ajutorul caruia acestea se organizeaza pe grade de urgenta si gravitate si se urmareste si inchiderea lor.
Romfast va da curs cu prioritate sesizarilor de tipul 1) si 3) de mai sus.
Baza de date
- Mentenanta bazei de date Oracle este inclusa in serviciile de suport tehnic.
- Licentele de tehnologie Oracle ofertate includ suportul tehnic Oracle pentru primul an de la acordarea licentei. Romfast faciliteaza primirea serviciilor Oracle pe toata perioada contractului de suport tehnic incheiat intre Romfast si Beneficiar.
- Serviciile de suport tehnic Oracle, precum si modalitatea de continuare a suportului incepand cu al doilea an de utilizare a tehnologiei sunt stipulate in Contractul de licenta si servicii Oracle ce se va incheia intre Beneficiar si Oracle.
Back-up.
- Romfast furnizeaza o metoda automata, periodica de back-up a bazelor de date. Mediul de stocare (DVD, HDD, sau altele) a salvarilor si frecventa acestora vor fi stabilite de Beneficiar. Mentenanta / inlocuirea mediilor de stocare este in sarcina Beneficiarului. Pot fi analizate si alte metode de back-up.
Contracte.
- Suportul tehnic post-implementare face obiectul “Contractului de suport tehnic” ce va fi incheiat intre parti.